Iværksætter, foredragsholder & rådgiver
Paris er rådgiver inden for strategi, innovation og kommunikation. Han er certificeret facilitator/coach i BMG-metoden og bidragsyder til bestseller-bogen "Value Proposition Design".
Paris har arbejdet alle steder i verden og inden for adskillige brancher. Hans kunder indbefatter blandt andet Microsoft, Lenovo, Motorola, Medtronic, Roche, Bayer, Audi, US Department of Energy, Batelle, Bernhard Schulte Ship Management, Crown Plaza, Abu Dhabi Chamber, Saudi Telecom, P&G, Danone, IFF og Thomson Reuters.
Han er medforfatter på en europæisk cleantech start-up accelerator og er ledende træner for en række EU Climate Initiative-programmer vedrørende iværksætteri og innovation. Gennem et partnerskab med Climate-KIC er Paris træner og mentor for over 200 cleantech start-ups hvert år, som fører til verdens største årlige konkurrence for grønne forretningsidéer.
Hans passion for start-ups og iværksætteri er katalysatoren til hans 'always relevant'-tilgang i arbejdet med multinationale selskaber, hvor han hjælper virksomheder med at få produkter og ydelser ud i markedet på en lean måde.
Før han startede sit eget firma, hjalp Paris store canadiske organisationer på øverste ledelsesniveau som regeringslobbyist, krisehåndteringsekspert og talsperson. Han lægger stor vægt på organisationskultur, talentudvikling og forandring, som nødvendige forudsætninger for innovation. Paris er kendt for sin "sleeves rolled-up"-tilgang.