I årenes løb har vi haft fornøjelsen af at hjælpe flere hundrede virksomheder i Danmark og resten af verden.
Hos NCC Råstoffer har man haft stor succes med at involvere forskellige medarbejdergrupper i strategiarbejdet for at løse komplekse problemstillinger og sikre det nødvendige ejerskab. Strategiprocessen i NCC Råstoffer har inspireret resten af koncernen, og inddragelse af kunder er nu blevet et centralt værktøj i hele virksomheden.
Vi har udviklet flere forskellige forretningsmodeller og fået et fælles sprog samt en metode til at teste og prioritere vores idéer og bygge en forretning på dem. Gennem en superstruktureret proces har vi opnået en langt bedre forståelse af, hvem vores kunder er, hvad deres udfordringer og behov er – og dermed hvordan vi bedst kan afsætte vores produkter.
Gennem inddragelse af alle stakeholders er der skabt ejerskab til den transformation, som Silkeborg Forsyning står midt i – fra at være en driftsorienteret virksomhed til at blive mere kunde- og udviklingsorienteret. Vi har nu en klar strategi, som er vores strategi – en plan, der kan eksekveres over de kommende år.
Thomas Hougaard-Enevoldsen fortæller, hvordan PinPointers har designet og faciliteret en strategiproces som forberedelse til en transaktion, der førte til et succesfuldt ejerskifte i virksomheden. Et centralt element har været inddragelsen af kunder gennem faciliterede kundeworkshops.
Thomas Hougaard-Enevoldsen fortæller om Nextways oplevelse med at inddrage deres kunder i udviklingen af en ny strategi: "Jeg vil helt klart anbefale alle at inddrage deres kunder i en strategiproces - spørgeskemaer er ikke dialog, men skal sætte sig ned og snakke sammen med kunderne og lytte til dem."
“Det giver en kæmpe værdi, at vi ikke går efter noget, vi TROR skaber værdi, men at vi går efter dét vi VED, der skaber værdi for kunden.” Sådan siger Jan Hansen, direktør i 3 Teknik, som jeg tog på besøg hos forleden til en snak om den værdi, de har haft af at inddrage deres kunder i udviklingen af virksomhedens strategi.
"Vi fik et rigtig godt resultat og en strategiplan, som vi stadigvæk arbejder med i dag." – Jørgen Andersen, direktør, Exodraft
"Tidligere har strategiproces været noget, der foregik i den øverste del af ledelsen. Med denne struktur er det nemmere at involvere bredere i sin forretning og få input." – Lars Danielsen, Direktør, OBH-Gruppen
"Jeg synes, at modellen er god til at strukturere en strategiproces, så den ikke bliver alt for abstrakt, men så den kombinerer noget meget konkret med det abstrakte i en forståelig struktur. Den skaber egentlig et godt fælles grundlag." – Erik Laumand, CEO, Nørgaard Mikkelsen
Michael N. Wilkens har uddannet jHub teamet i Strategyzers innovationsværktøjer. Dette har resulteret i særdeles positiv feedback fra chefen i jHub, Oberstløjtnant Pete Williams RM
I et samarbejde med Michael N. Wilkens og Strategyzer ønskede Linak at gentænke virksomhedens proces for produkt- og forretningsudvikling for at reducere usikkerhed og øge afkastet på investeringer i ny vækst.
Svendborg Kommune har en ambition om at styrke Sydfyn som et maritimt kraftcenter. PinPointers har hjulpet med at facilitere strategiprocessen sammen med de vigtigste samarbejdspartnere.
Nick Bigler har fået hjælp af Michael N. Wilkens til at skabe vækst og flotte resultater i både Buanco System og OBH-Gruppen.
PinPointers har hjulpet Configit med strategi og forretningsudvikling i perioden fra 2008 indtil selskabet blev solgt i 2016.
ITW GSE er efter et længere forløb med Michael N. Wilkens som facilitator blevet skarpe på LEAN start-up-metoden.
Hvordan PinPointers hjalp Jens Frederik Bastrup med at skabe et nytænkende forsyningsselskab.
Michael N. Wilkens har hjulpet DOT A/S med at få et grundigt strategieftersyn i deres forretning.
Michael N. Wilkens blev i 2016 valgt som bestyrelsesformand i Bentsen Emballage A/S og har sidenhen skabt ny vækst i forretningen.
Michael N. Wilkens har haft to af Halberg Kapitals datterselskaber gennem strategiprocesser. Det har hjulpet alle de involverede med at få en bedre forståelse for de udfordringer, de stod overfor.
Infomedia opkøbte i 2018 og 2019 en række selskaber i af Norden. Michael N. Wilkens har hjulpet Infomedia med at facilitere en proces for selskabets samlede produktstrategi efter opkøb af selskaberne.
Michael N. Wilkens har succesfuldt undervist og rådgivet i forretningsudvikling for Erhvervshus Fyn
Det digitale bureau Ecreo har øget omsætningen med mere end 500%, siden Michael N. Wilkens begyndte at hjælpe dem med strategi
Siden Michael N. Wilkens blev bestyrelsesformand, har han hjulpet entreprenørselskabet med at opnå stor vækst i omsætningen